De Lycische Weg

22 april 2017 - Karadere Mahallesi, Turkije

De reis naar Turkije ging voorspoedig, het was wel erg druk in Istanbul. Hierna nog een binnenlandse vlucht naar Dalaman en een taxirit naar het begin van de route in Kayaköy.
Na een paar dagen lopen heb ik het ritme alweer te pakken. Eigenlijk wel prettig om na de stress van het reizen weer op de (wandel)weg te zijn. De overgang is groot, het is zo stil in deze streek. En de natuur is overweldigend. Ruige berghellingen en diepe ravijnen. Ook stille bossen. Ik moet veel klimmen, van zeeniveau tot 800 m hoog, en daarna weer afdalen. Dat neemt best veel energie. Het is goed wandelweer, veel zon en even boven 20°.
De bewoners leven hier van wat de geiten opbrengen, de bijenteelt en verder de horeca.
In de meeste dorpjes zijn maar heel weing voorzieningen, hier in Alinca b.v. is geen wifi, geen enkele winkel en geen openbaar vervoer. In het pension waar ik logeer wordt voor me gezorgd, het is eenvoudig maar heel netjes. Het eten is uitstekend, er wordt hier heel gevarieerd en lekker gekookt.
Er zijn individuele - en groepen wandelaars hier, elke dag kom ik er heel wat tegen. Uit Turkije in de eerste plaats, verder Nederlanders, veel Duitsers, Engelsen etc.
De Lycische Weg is de eerste lange-afstandswandelweg hier, geopend en bewegwijzerd in 1999. Het is bijzonder om te zien hoe door deze wandelweg en de bijbehorende beschrijving en informatie de hele streek een inpuls heeft gekregen. Voorlopig ben ik op deze weg, ik heb nog een kleine 500 km te gaan. Het gaat niet heel snel; vanwege het vele klimmen en dalen is 15-20 km al een dagbesteding.
De foto's geven een indruk van alle bijzondere dingen op mijn weg.
Over enkele dagen weer meer over deze bijzondere streek, het ga jullie goed!

1. Werkman:
    22 april 2017
    Leuk om je eerste verslag weer te lezen. In gedachten lopen we zo nu en dan even met je mee. Hartelijke groet, Fokko en Chris
  2. Nel Rijneveld:
    22 april 2017
    Beste Bram, bijzonder om je eerste indrukken te lezen. We wensen je een goede pelgrimstocht toe, vrede en alle goeds, Lauw en Nel
  3. Coby wattel:
    22 april 2017
    Fijn om wat van je te horen Bram en te weten, dat je weer echt aan de wandel bent. Het ga je goed op je tocht!
  4. Crina van Belzen:
    22 april 2017
    Lieve Bram, Wat goed om je reisverhaal te lezen. 500 km een heel end, maar het lijkt me heerlijk om te lopen en de tijd aan jezelf te hebben. Ik lees je reisverslagen met plezier en wens je alle wandelplezier toe, mooie ontmoetingen met anderen en met jezelf en wie weet de Heilige Geest of wat voor naam je er ook maar aan wilt geven. Alle goeds je aangetrouwde volle nicht Crina uit Utrecht
  5. Miep Hartman:
    22 april 2017
    Oh Bram, ik krijg heimwee! Wat een mooi land!
    De spieren in jouw benen weten nog hoe het moet, gelukkig maar.
    Fijn dat je het ritme weer te pakken hebt.
    De turken beweren dar de franse keuken uit hun cultuur is ontstaan. Dus...smikkelen maar.
    Goede reis verder.
    groetjes van Miep.
  6. Dineke:
    22 april 2017
    Lieve Bram, de foto's laten zien dat je in een andere wereld bent aangekomen. Fraaie uitzichten. Ik lees ook dat je de overgang naar een andere wereld in jezelf maakt. De drukte van alles achter je laat en proeft van de stilte. Laaf je er aan, als balsem voor de ziel. Liefs Dineke
  7. Crina van Belzen:
    Leuk om te lezen
  8. Marian Berg:
    22 april 2017
    Beste Bram, Wat leuk om wat van je te horen. Een zware tocht zo door de bergen. Je bent niet de enige begrijp ik, maar dat is ook wel fijn als je eens wilt praten. Ik wens je een mooie inspirerende tocht toe . Hartelijke groet, Marian
  9. Rien Verwijs:
    22 april 2017
    Mooi verslag en impressie van je tocht en van de streek.
  10. Anne-Marie:
    22 april 2017
    Dag Bram, fijn om te horen dat je goed van start bent gegaan. Ik ben benieuwd naar je indrukken en verhalen de komende tijd, goede reis
  11. Wil Leeman:
    22 april 2017
    Geniet van al het moois daar, en van alles wat nog komen gaat.
  12. Wilfried:
    22 april 2017
    Beste Bram, je toont wederom je gedrevenheid in het willen bereiken van je doel. Geniet van het krachtige landschap en de gastvrijheid die jou te beurt valt. Wij achterblijvers kunnen alleen maar bewonderend toekijken.
  13. Marrie De Bruijn:
    22 april 2017
    Fijn iets van je te vernemen. Ziet er goed uit! Nog veel wandelplezier! Groetjes van marrie en nadia
  14. Marchien enkelaar lenten:
    22 april 2017
    Beste Bram, Fijn dat je ons weer deelgenoot maakt van hetgeen je ziet, beleeft en ervaart.
    Twintig kilometer lopen wat een conditie. Ik bewonder je. Nog vele mooie en inspirerende ontmoetingen wens ik je toe.
  15. Bram:
    22 april 2017
    Een mooi begin. Alle goeds gewenst op jouw verdere tocht. Geniet van de natuur en van de mensen op weg naar Jeruzalem.
  16. Frea:
    23 april 2017
    Beste Bram! Hartelijk dank voor je verhaal en de foto's! Heel fijn om zo met je mee te reizen.....Alle goes verder en de hartelijke groeten!
  17. Rita Denkers:
    23 april 2017
    Bart, ik loop het weer helemaal mee. Veel plezier en hartelijke groeten!
  18. Jacqueline Vink:
    Ha Bram,
    Goed om te lezen dat je weerop weg bent. Ik ben zelf net terug uit Australië waar ik een bezoek heb gebracht aan mijn zus, samen met mijn vader en jongste zus. Het was heerlijk.
    Ik wens jou ook een heerlijke tijd toe, zet hem op Bram,ik kijk uit naar je reisverslagen!

Groetjes Jacqueline
  19. Jaantje en Ben:
    23 april 2017
    We hebben met plezier je eerste wederwaardigheden gelezen. Hopelijk blijft het weer je goedgezind. Fijn dat je lichaam al weer aan de inspanningen went. We zien al weer uit naar je volgende verslag. Sterkte!
  20. Rudie en Imelda:
    24 april 2017
    Hoi Bram,
    Fijn dat je weer echt aan de wandel bent. De eerste foto`s zijn weer prachtig net als je eerste verslag. Geniet van de mooie omgeving en succes met de hoogte verschillen. Dat wordt een flinke aanslag op de kuitjes!
  21. Dit en Piet Bongers:
    24 april 2017
    Hallo Bram,
    Leuk je eerste bericht te lezen en ook erg leuk de toelichting bij de foto's. Zo kunnen we ons aardig inleven in jouw wandelavontuur. Fijn dat je een goede start hebt gemaakt. Veel succes en een hartelijke groet.
  22. Jaap Bosma marcuscantorij:
    25 april 2017
    Ha Bram, hebben ze daar ook orgels?
    Goede reis
    Jaap
  23. Gerard en henny:
    25 april 2017
    Dag Bram,, met veel genoegen je reisverslag weer gelezen.Zo ver weg, en toch weer dichtbij zoals je schrijft.Geniet er nog van, en sterkte als het even moeilijk is.Groetjes van ons.
  24. Johan Siebelink:
    27 april 2017
    knappe prestatie; veel succes met de rest van de voettocht
  25. Dorie vd Brink:
    27 april 2017
    Mooi weer van je te horen !we reizen mee ,!! Alle goeds!!