Bourgogne

12 augustus 2014 - Langres, Frankrijk

Na een onderbreking van enkele dagen wil ik het lopen weer voortzetten. Het was goed om bij de familie te zijn en de gevoelens van verdriet en rouw met elkaar te delen. Mijn motivatie om verder te gaan heeft er niet onder geleden, ik denk dat ik snel weer in het ritme van het lopen ben. Met een pakket aan gedachten en indrukken, dat wel.
Langres is een stad in de Haute Marne hoog op een berg gelegen. Vanaf de indrukwekkende verdedigingsmuren heb je een prachtig uitzicht op de omgeving. Rivierdalen met beboste heuvels bepalen het landschap. Talrijk zijn hier de bronnen, waarvan sommige warm water geven en een geneeskrachtige werking hebben. Langzamerhand gaat het richting Zwitserland. Ik moet af en toe al stevig klimmen.
Het is bijzonder hoe gemotiveerd particulieren en vrijwilligers zich inzetten voor pelgrims. Dat maakt het verblijf in de refuges, kloosters etc. tot onvergetelijke ervaringen. Vaak wordt me gevraagd of ik pelgrims ontmoet. Tot nu toe heel weinig maar dat zal de komende tijd wel wat frequenter worden, verwacht ik.

1. Gert van der Schoor:
    Goede tocht verder Bram.
  2. Miep Hartman:
    12 augustus 2014
    Fijn dat je weer verder kunt. Zeker met veel gedachten.
    lieve groeten van Miep.
  3. Marianne de Bruin-van Oort:
    Bram, goede tocht.
  4. Bep Oudshoorn:
    12 augustus 2014
    Fijn om te lezen dat je weer verder gaat met deze wandeltocht. Klimmen is zwaar evenals dalen maar je krijgt er meestal wel iets voor terug. Vandaag zijn wij vanuit Mont Royal (landal) naar Kröv gelopen. Het is maar 2,5 km maar pittig om terug te gaan. Het uitzicht over de Mosel en de vele wijnvelden is prachtig. Geniet van de pelgrimsreis.... Hartelijke groet, Bep
  5. Wil Leeman:
    12 augustus 2014
    Bram, een mooie tocht verder en kijk uit met het klimmen.

Hartelijke groeten Wil Leeman.
  6. Lydia:
    12 augustus 2014
    fijn voor je Bram. Een hele goede reis verder.
  7. Hans en Beatrix:
    Beste Bram,
    Nu begrijp ik waarom je vanmorgen de telefoon thuis niet opnam. Een goede beslissing om je tocht te vervolgen. De ervaringen van de afgelopen dagen neem je vast mee. Heb het goed, doe voorzichtig en geniet van de natuur en cultuur onderweg.
    Een hartelijke groet, Beatrix en Hans Koops
  8. Rudie en Imelda:
    13 augustus 2014
    Fijn dat je de tocht weer kunt voort zetten. Heel veel wandelplezier Bram. Geniet er van.
  9. Coby wattel:
    13 augustus 2014
    Goede voortzetting van je reis Bram. Je hebt veel om over na te denken, maar let ondertussen wel goed op waar je loopt en geniet ook van de omgeving en het lopen op zich!
    Fijn je afgelopen zaterdag gesproken te hebben.
    Groet Coby
  10. Jenny:
    Dag Bram,
    Fijn dat je de voettocht naar Rome weer gaat voortzetten. Veel wandelplezier en geniet weer opnieuw.

Hartelijke groet,
    Jenny Stekelenburg-Feenema
  11. Bram:
    13 augustus 2014
    Een fijne verdere reis gewenst. En sterkte bij de komende klimpartijen.
  12. Anne-Marie:
    13 augustus 2014
    Beste Bram, alle goeds gewenst op je tocht
  13. Jeanette:
    14 augustus 2014
    Het was fijn je weer even gesproken te hebben. Volgende keer vanwege betere omstandigheden. Geniet verder van het voortzetten van je tocht en de natuur om je heen. Succes Bram!
  14. Feri en Ankie.:
    16 augustus 2014
    Beste Bram, fijn dat je de reis kan voortzetten.
    Hopen dat alles naar wens gaat .
    We zien uit naar je volgende reisverslag.
    Veel loopplezier.