Aansluiten bij een traditie.

3 juni 2014

Nog een paar weken en het is zover. Dan volg ik het voorbeeld van zoveel mensen die mij voorgingen op weg naar Rome. Al twintig eeuwen begeven mensen zich op weg tussen de West-Europese landen en Rome. Willibrord, Karel de Grote, Napoleon, om er maar een paar te noemen. Maar ook figuren als Goethe, Bertus Aafjes en vele anderen gingen op weg, elk met zijn/ haar eigen beweegredenen. Voor mij is het een mengeling van bezinning en nieuwsgierigheid voor wat er zich achter de horizon bevindt. Het heeft een aantrekkingskracht die niet makkelijk te verwoorden is

Het afscheid nemen gaat zo langzamerhand beginnen, zo links en rechts krijg ik de beste wensen mee. Gelukkig gaan er enkele van mijn dierbaren mee op de eerste kilometers. Frank, Gijske en Thomas, Jaap en Christa, Theo en Annetta en ook Cees zijn er bij. Op 5 juli vertrekken we via Calais naar Dover, daar nemen we de trein naar Canterbury. Wat we daar beleven zie je t.z.t. Als er iets te melden valt ben ik er weer.

1. Bep Oudshoorn:
    9 juni 2014
    Een bijzonder goede voorbereiding Bram.
  2. Anne-Marie:
    9 juni 2014
    Mooi blog Bram. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen.
    We zien elkaar nog voor je vertrek.
  3. Miep Hartman:
    9 juni 2014
    Beste Bram, ik wens je een heel goede "pelgrimage".
    Je zult jezelf tegenkomen: moe, warm, dorst, honger en stijve benen.....Maar je wilt je hoofd "leeg" maken en dat zal zeker gebeuren!
    Goede reis.
    groeten van Miep.
  4. Jacqueline Vink:
    9 juni 2014
    Hoi Bram, heel veel succes met de laatste voorbereidingen.
    En wat supergoed dat je dit gaat doen.

Groetjes,
    Jacqueline
  5. Andries en Alie:
    9 juni 2014
    Lieve Bram, wat heb je dat weer mooi gedaan! Ziet er prachtig uit en het zal een plezier zijn om je te volgen op deze manier. In ieder geval ben je goed voorbereid. We spreken elkaar!
    Alie
  6. Willemijn Roodbergen:
    Beste Bram,

Van harte wens ik je toe dat je vele prachtige ervaringen zult hebben, geniet van de natuur en van de bouwwerken en kerken/orgels die je tegen zult komen. Dat je ook rust en bezinning vindt en voldoende kunt uitrusten als de vermoeidheid te groot is. Ik volg je graag.

Al het goede, Willemijn
  7. Cees:
    Hallo Bram,

Fantastisch initiatief. Luister je nog naar muziek onderweg?
    Dat zal de reis nog aangenamer maken. Mooie Bach - cantate's, etc. Geniet er van ! We volgen je verslag. Goeie reis Bram.

Hart. groet, Els en Cees.
  8. Tilly Koetsier:
    Hoi Bram,
    Een heel goede voetreis toegewenst en zoals we jou kennen ben je optimaal voorbereid. Erg leuk dat we op deze manier kunnen volgen, we zijn benieuwd naar je verhalen!
    "The Lord bless you and keep you!"
    Groeten, Bert en Tilly.
  9. Hanny Rozendaal:
    Beste Bram,

Wij wensen je heel veel success op deze geweldige reis.

Hanny en collega's
  10. Dineke:
    10 juni 2014
    Ha lieve Bram, je vertrek zal van heel andere aard zijn dan toen je naar Santiago ging. Je hebt 'onderweg' iemand moeten loslaten. En nu ga je dan weer, het ontroert me zeer. Ik wens je een bezielde tocht, en wie weet met een ontmoeting in de buurt van Reims. We zullen zeker aan elkaar denken. Voor nu eerst tot zondag!
  11. Jeanette:
    Hey Bram,

Nog een paar weekjes en dan is het al weer zover. Sinds je het vertelde is de tijd om gevlogen. Alle materialen zijn nu ingekocht en volgens mij ben je er klaar voor! Heel veel succes en fijn wandelplezier! We zien elkaar vast nog wel voor je vertrek. :)
  12. Coby wattel:
    Ha Bram,
    Bedankt dat je me op de hoogte bracht van je a.s. vertrek! 'k Vind het heel bijzonder en moedig dat je dit gaat ondernemen, maar het past wel bij je. Het is fijn dat we je kunnen volgen op deze manier!
    NWens je een hele fijne voetreis toe en hopelijk brengt je reis wat je er een beetje van verwacht. Je bent niet alleen, God gaat met je mee en zal je omringen!
    Goede voorbereidingstijd verder.
    Hartelijke groeten, ook van mijn Bram.
    Coby
  13. Onne Sipsma:
    11 juni 2014
    Hoi Bram,

Wat een goed idee, klink beter als met je neus in de verf!
    Heel veel succes
    Onne
  14. Paula:
    28 juni 2014
    dag Bram,
    wat een leuk voorrecht om op deze manier jou te kunnen volgen!
    ik zal uitkijken naar de berichten over al jouw wederwaardigheden.
    ik hoop, dat de samenkomst in Canterbury een inspirerende start van de tocht zal zijn.
    een hartelijke groet,
    Paula
  15. Bep Oudshoorn:
    29 juni 2014
    Vast zijn er nog een aantal zaken die geregeld moeten worden, een goede voorbereiding is het halve werk Bram. Misschien dat je onderstaande zegen mee wilt nemen op reis waar die ook naartoe zal gaan en op welke manier dan ook.
    Groet, Bep

Pelgrimszegen

Dat gezegend is deze tijd
    van groei en bloei.

Dat gezegend is deze periode
    van minderen en loslaten.

Dat uw rennen wandelen
    en uw prestatiezucht
    genieten wordt.

Dat juist nu uw huis
    meer een thuis wordt
    en vriendschapsbanden
    sterker worden.

Neem de tijd om stil te staan
    bij hetgeen u draagt.

Leef in verbondenheid met uw ziel
    en met respect voor uw lichaam.

Geniet van wat mensen u bieden
    en van wat de natuur u schenkt.

Heb een goede tijd en ga
    met de kracht van de hemel,
    het licht van de zon,
    de jacht van de wind,
    de vastheid van de aarde.
  16. Cees van oort:
    6 juli 2014
    Beste Bram,
    morgen is het dan echt zover. (het is echt ver)
    De start van je wandeling naar Rome. Het pad ligt er al, je hoeft er "alleen" maar over te lopen richting het einddoel. Toch is het einddoel niet jou enige doel. Hoe anders is jou situatie nu t.o.v. jou vorige voetreis.
    Ik wens je veel mooie en bijzondere momenten op deze reis.
    groet van Cees
  17. Jelle:
    8 juli 2014
    Ik ben erg benieuwd naar je verhalen :)
  18. Petra:
    8 juli 2014
    Bram, je bent nu echt onderweg.
    geniet onderweg, van al je ontmoetingen, verhalen die je hoort en het verschillende landschap waar je door heen loopt.
    de ene dag zal mooier en beter zijn dan de andere.
    Geniet er met volle teugen van, ik lees graag je verhalen en belevenissen.

lieve groet Petra