Reims, een mijlpaal

25 juli 2014 - Reims, Frankrijk

In meerdere opzichten is Reims een mijlpaal. Hier kan ik een beetje de balans opmaken nu ik 450 km vanaf Canterbury heb gelopen. De kathedraal is magnifiek. Hier had ik vanmiddag een welkom door de Franse ver. van St. Jacobus. Een mooi stempel in m'n pas en de beste wensen. Afgelopen nacht had ik onderdak bij de secr. van de Franse ver. en dit stel, Hélène en Alain hielpen onderdak regelen voor de komende dagen. Straks arriveren Frank en Gijske hier, zij gaan één of twee dagen meelopen. Heel bijzonder natuurlijk en we vieren dan dat Frank en ik volgende week jarig zijn.

1. Jacqueline Vink:
    25 juli 2014
    Mooi verhaal en foto's Bram. We zitten zelf in Italië maar toch leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Groetjes Jacqueline
  2. Marianne de Bruin-van Oort:
    25 juli 2014
    Hoi Bram, mooi dat het je goed gaat. We lezen met plezier je interessante verhalen en bekijken je mooie foto's. Veel wandelplezier nog!
    Groetjes Rob en Marianne
  3. Kees van Otterlo:
    Dag Bram.
    Al 450 km in de schoenen. Fantastisch.
    Vast de felicitaties voor de 31e.
    Hartelijke groeten, Klaasje en Kees
  4. Dineke:
    25 juli 2014
    Ha Bram, je bent ons voor.....Mooi, klinkt goed en is een goed vooruitzicht voor ons. Vandaag is het 25 juli, de dag van St. Jacobus. Wij passeerden Hastière, waar ook een genootschap van St. Jacob zit. Wij konden niemand vinden, zo om het middag uur. Vandaag zijn wij in Givet gekomen, Frankrijk dus! Liefs van Frank en mij en een mooie tocht verder.
  5. Aart de Kort:
    25 juli 2014
    Je zal ongetwijfeld de kathedraal met haar imposante orgel hebben bezocht (wordt momenteel gerestaueerd). Je zit nu middenin de champagnestreek. Jammer dat dat meestal 'in de benen' gaat zitten....
  6. Wil Leeman:
    25 juli 2014
    Bram, ik vindt het fijn om je reisverhalen te lezen, een hele prestatie al 450 km.Gefeliciteerd met jullie verjaardag een fijne dag en nog veel wandelplezier.
  7. Jannie Bos:
    26 juli 2014
    Dag Bram, alvast een fijne verjaardag gewenst, donderdag.
    Het ga je goed op je verdere weg. Ben alweer benieuwd naar je volgende verslag.
  8. Rudie en Imelda:
    26 juli 2014
    Hoi Bram, wat een prestatie heb je er al op zitten. Wat leuk dat Gijske en Frank komen, we wensen jullie veel wandel plezier en alvast van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen. Groetjes voor allemaal.
  9. Crina van Belzen:
    26 juli 2014
    Beste Bram, 450 km wat een end alweer, zowat heel Nederland door van Zuid naar Noord of omgekeerd.
    Reims, een mooie stad aan de foto's te zien. Leuk dat Frank en Gijske komen, doe ze de hartelijke groeten en fijn dat ze meelopen twee dagen. Een goede verjaardag ook voor jullie beiden gewenst, Hartelijke groet Crina van Belzen
  10. Jenny:
    Dag Bram,

Wat stuur je mooie foto's. Ben benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Nog veel wandelplezier.
    Alle goeds,
    Jenny Stekelenburg-Feenema
  11. Jaap Bosma marcuscantorij:
    27 juli 2014
    Ha Bram. Naar aanleiding van je stukje over de pianola: wist je dat er ook kerkdraaiorgels bestaan? Misschien een beetje late reactie, maar met mijn felicitaties ben ik in ieder geval op tijd.
    Groet van Jaap.
  12. Jenny:
    27 juli 2014
    Bram bij deze wil ik je ook mijn felicitatie doen toekomen.

Hartelijke groet,
    Jenny Stekelenburg-feenema
  13. Andries en Alie:
    28 juli 2014
    Gefeliciteerd met jullie verjaardagen, Frank en Bram. Heel speciaal om deze verjaardagen op deze manier te kunnen vieren. Veel plezier en liefs van ons beiden.
  14. Karel Demoet:
    28 juli 2014
    Ha Bram,

Ik bezocht net de vernieuwde website van de Marcus (heel mooi vind ik) en vond daar jouw blog. Hoe voelt het, merk je iets van de jaren of wandel je met hetzelfde gemak? Mooie foto's!

Hartelijke groet, Karel
  15. Gert van der Schoor:
    30 juli 2014
    Hallo Bram,

Goed te lezen dat het, alhoewel met wat hindernissen, toch goed gaat. Ik vind 450 km. al teveel om over na te denken, laat staan te lopen. Veel succes verder. En naar ik verneem ben je morgen jarig. Nu alvast mijn felicitaties. Hartelijke groet,
    Gert.
  16. Dit en Piet Bongers:
    30 juli 2014
    Hallo Bram,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen. We hopen dat je er een bizondere dag van kunt maken. Vrijdagavond gaan we je tuin een beurtje geven, het is hier dan een herrie van al die trucks die weer langs komen. Dat ontvluchten we dan mooi.
    We zijn benieuwd naar je volgende verslag.
    Hartelijke groet,
    Dit en Piet
  17. Lisette T:
    1 augustus 2014
    Hallo Bram
    Van harte gefeliciteerd met je/jullie verjaardag.
    Goed om dat met elkaar op zijn “Frans” te vieren.
    Verder een goede reis, ik wens je/jullie veel mooie momenten.
    Lisette‏
  18. Tilly Koetsier:
    2 augustus 2014
    Bram, een paar dagen te laat, maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heel veel jaren in goede gezondheid toegewenst en veel mooie indrukken en momenten de komende maanden.
    Zing je wel eens onderweg? Loopt ook lekker!
    Succes en tot het volgende verslag. Bert en Tilly.
  19. Gerrit aantjes:
    2 augustus 2014
    Bram, ook vanaf de Uitweg nog van harte gefeliciteerd .We wensen je veel wandel plezier en het ga je goed.
    Groeten van Petra en Gerrit